همه چیز واترپیک | هدی دنت

 

واترپیک که به آن نخ دندان آب نیز گفته می شود، وسایلی هستند که می توانند مکمل خوبی برای رژیم مراقبت از دهان شما باشند. واترپیک‌ها معمولاً بین 1 ونیم میلیون تا 3 و نیم میلیون قیمت دارند و می‌توانند به حذف زباله‌هایی که دسترسی به آن ‌ها دشوار است کمک کنند. Waterpik با اسپری کردن جریانی از آب کار می کند که می تواند از طریق راهنمایی های تخصصی برای تمیز کردن دندان های شما هدایت شود.

نحوه استفاده از واترپیک

Waterpik یک نام تجاری محبوب از نخ دندان است، اما مارک های دیگری نیز وجود دارد. نحوه استفاده از آنها بسته به برندی که خریداری کرده اید ممکن است کمی متفاوت باشد، بنابراین مهم است که دستورالعمل های همراه با نخ آب را بررسی کنید.

Waterpik را شارژ کنید

اولین قدم این است که قبل از استفاده از فلوسر آب کاملاً شارژ شده باشد. مانند مسواک برقی، نخ دندان معمولاً بدون سیم است و روی پایه شارژ شارژ می شود تا بتواند در طول فرآیند شارژ به صورت عمودی قرار گیرد.

فلوسر آب را با آب پر کنید

مرحله بعدی پر کردن فلوسر آب با آب است. محل آن ممکن است بسته به مارک فلوسر آب متفاوت باشد، اما باید مخزنی برای ذخیره آب وجود داشته باشد. این مخزن را با آب گرم پر کنید.

نکته مناسب را انتخاب کنید

یک نخ دندان به احتمال زیاد با چندین نوک همراه بود. رایج ترین مورد استفاده، نوک معمولی استاندارد است. با این حال، اگر بریس دارید، معمولاً یک نوک برای تمیز کردن اطراف تجهیزات ارتودنسی طراحی شده است. نکته دیگر ممکن است برای تمیز کردن پلاک اطراف دندان های کاشته شده باشد. آن را که برای نیازهای شما مناسب است را روی نخ دندان نصب کنید. اگر از قبل یک نوک روی نخ دندان نصب کرده اید، اولین نوک آن را بیرون بیاورید تا آن را به نخ دیگری تغییر دهید. معمولاً یک دکمه خروج وجود دارد که نوک را آزاد می کند.

فشار آب را تنظیم کنید

فلوسر آب ممکن است تنظیمات فشار متفاوتی داشته باشد که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. باید یک دکمه حالت وجود داشته باشد که می توانید برای جابجایی بین تنظیمات فشار مختلف فشار دهید. توصیه می شود با کمترین تنظیم فشار شروع کنید و سپس در صورت نیاز فشار را افزایش دهید.

نخ دندان کشیدن را شروع کنید

بعد، مطمئن شوید که روی سینک خم شده اید تا آب روی زمین نریزد. سپس، فلوسر آب را روشن کنید. مطمئن شوید که از پایین به داخل سینک نگاه می کنید و دهانتان کمی بسته است. این کار از پاشیدن آب از نخ دندان به دندان‌های شما جلوگیری می‌کند، اما همچنان فضایی را برای جریان آب به داخل سینک فراهم می‌کند.

بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که نخ دندان آب را در زاویه نود درجه قرار دهید. همچنین باید از دندان‌های عقب در بالا شروع کنید و قبل از انجام دندان‌های پایین به سمت جلو حرکت کنید، همچنین از عقب شروع کنید. مطمئن شوید که بین دندان ها مکث می کنید.

همه چیز واترپیک | هدی دنت

آنچه باید در مورد استفاده از واترپیک بدانید

بسیاری از مردم استفاده از نخ دندان را برای از بین بردن پلاک بین دندان ها بسیار موثر می دانند. با این حال، نکاتی وجود دارد که باید قبل از سرمایه گذاری در یک نخ دندان آب، بدانید.

واترپیک نباید جایگزین مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن شود

در حالی که واترپیکس جایگاهی در مراقبت از دهان دارد، نباید جایگزین مسواک زدن، نخ دندان کشیدن یا مراجعه به دندانپزشک شما شود. واترپیکس ها نمی توانند پلاک ها یا بقایای گیر کرده را از بین ببرند، بنابراین مهم است که به نخ دندان کشیدن ادامه دهید و تمیزکاری های حرفه ای را به طور مرتب انجام دهید. استفاده از واترپیک در حین ادامه مراقبت از دهان می تواند به شما کمک کند تا دندان ها و لثه های خود را تا حد امکان سالم نگه دارید.

ممکن است بتوانید کار دندانپزشکی را بهتر تمیز کنید

Waterpik ممکن است بهتر از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، بقایای بریس ها، بریج ها و سایر کارهای دندانپزشکی را تمیز کند. دسترسی به بین سیم‌ ها یا شکاف‌های کوچک ممکن است دشوار باشد، که Waterpik به سادگی آب را از آن عبور می‌دهد. این می تواند به از بین بردن تجمع، به طور بالقوه طولانی شدن عمر انواع خاصی از کارهای دندانپزشکی و کاهش مشکلات دمینرالیزاسیون که گاهی اوقات با بریس ها همراه است، کمک کند.

اکثر مردم استفاده از Waterpiks را لذت بخش می دانند

در حالی که نخ دندان کشیدن اغلب به عنوان یک مزاحم تلقی می شود و برخی از افراد حتی از انجام آن وحشت دارند، بسیاری استفاده از Waterpiks را لذت بخش می دانند. بخار آب گرم روی دندان ها و لثه ها می تواند احساس آرامش کند و به اندازه مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن ساینده نیست. واترپیکس حتی برای کسانی که لثه های بسیار حساس یا بیماری لثه دارند، باعث خونریزی نمی شود.

Waterpiks نیاز به تعمیر و نگهداری دارد

نکات واترپیک باید هر چند ماه یکبار تمیز شود و هر شش ماه یکبار تعویض شود. رسوبات معدنی از آب می توانند در نوک ها تجمع کنند و عملکرد را کاهش دهند. نوک های پرز باید تقریباً هر سه ماه یکبار تعویض شوند. مخزن آب نیز باید به طور مرتب تمیز شود.

می توانید هر روز از واترپیک استفاده کنید

شما می توانید با خیال راحت از Waterpik هر دفعه که دوست دارید استفاده کنید، این فقط به بهبود مراقبت از دهان شما کمک می کند. اگر بیماری لثه دارید یا در مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن مشکل دارید، دندانپزشک شما حتی ممکن است توصیه کند که بیشتر از یک بار در روز از Waterpik استفاده کنید. در حالت ایده‌آل، پس از نخ دندان کشیدن، باید از Waterpik استفاده کنید تا بقایای شل شده را از بین ببرید، جریان آب را بین دندان‌ها نشان دهید و به آرامی از دندان به دندان دیگر حرکت کنید.

همه چیز واترپیک | هدی دنت

چگونه واترپیک را تمیز کنیم

یک نخ دندان معمولاً هر 1 تا 3 ماه یکبار نیاز به تمیز کردن دارد، بسته به رسوبات معدنی که ممکن است در دستگاه ایجاد شده باشد.

چگونه نمای بیرونی را تمیز کنیم

برای تمیز کردن قسمت بیرونی نخ آب، از یک پارچه نرم استفاده کنید تا آن را پاک کنید. می توانید از یک پاک کننده استفاده کنید، به شرطی که ساینده نباشد.

نحوه تمیز کردن مخزن آب

مخزن آب جایی است که آب در فلوسر آب ذخیره می شود. هم مخزن و هم شیر را بردارید. دریچه باید با قرار دادن آن در زیر آب گرم و در حین ماساژ بین 30 تا 45 ثانیه تمیز شود. خود مخزن را می توان با عبور از ماشین ظرفشویی یا شستن دستی تمیز کرد. بهتر است اجازه دهید مخزن و شیر هوا خشک شوند، بنابراین اگر مخزن را از داخل ماشین ظرفشویی می گذرانید، از چرخه خشک کردن استفاده نکنید.

چگونه فضای داخلی را تمیز کنیم

پس از تمیز شدن مخزن، آن را به همراه دریچه داخل نخ دندان آب قرار دهید. سپس، مخزن را با محلول آب گرم مخلوط با 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید پر کنید. این محلول را از داخل نخ دندان عبور دهید. پس از خالی شدن مجدد مخزن، آن را با آب گرم ساده پر کنید و آن را از طریق نخ دندان بگذرانید تا مخزن خالی شود.

نحوه تمیز کردن نوک و دسته فلوسر

نوک آن را از نخ دندان و سپس از دسته جدا کنید. دسته را در یک لیوان پر از مخلوط 1 قسمت سرکه سفید و دو قسمت آب بین 5 تا 7 دقیقه خیس کنید. به طور جداگانه، نوک را در یک لیوان از همان مخلوط خیس کنید (سرکه سفید را می توان با پراکسید هیدروژن برای نوک جایگزین کرد) به مدت پنج دقیقه. پس از پایان خیساندن، هر دو را در آب گرم بشویید.

همه چیز واترپیک | هدی دنت

سوالات متداول

  1. آیا قبل یا بعد از استفاده از واترپیک دندان های خود را مسواک می زنید؟

قبل از مسواک زدن باید از نخ دندان آب استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید ذرات خارج شده از دندان های خود را توسط نخ دندان پاک کنید.

  1. آیا واترپیک باید دندان های شما را بی حس کند؟

نخ دندان نباید مستقیماً به دندان یا لثه شما برخورد کند. نخ دندان را دور از دندان های خود نگه دارید و اجازه دهید آب کار را انجام دهد.

  1. چه مدت باید از واترپیک استفاده کرد؟

شما باید حداقل یک دقیقه برای نخ دندان کشیدن از نخ دندان استفاده کنید. شرکت Waterpik یک دقیقه را برای بهترین نتیجه توصیه می کند.

  1. آیا فلوسر آب می تواند به دندان ها یا لثه های شما آسیب برساند؟

نخ دندان معمولاً به دندان ها یا لثه های شما آسیب نمی رساند. در واقع، یک نخ دندان ممکن است آسیب کمتری به دندان ها و لثه ها نسبت به نخ دندان معمولی وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button