مسواک برقی در مقابل دستی: کدام یک برای من بهتر است؟

پاسخ این سوال به خواسته های شخصی شما بستگی دارد، اما هر دو مزایا و معایب خودشان را دارند

امروزه انتخاب مسواک مناسب به علت تنوع مارک و اندازه و کیفیت سخت تر از گذشته  شده است .هدف ما کمک به شما به شما برای خرید مسواک است، بنابراین میخواهیم در اینجا، بزرگترین چالش در مورد مسواک ها  را مورد بحث قرار دهیم: برقی یا دستی؟

البته که هر دو جایگاه خود را دارند، اما بسته به نیازهای دندانی شما، باید بدانید که کدام یک برای شما بهترین است.

مزایا و معایب مسواک برقی چیست؟

هنگام تصمیم گیری آگاهانه در مورد هر چیزی، به خصوص وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان شما می شود، می خواهید مطمئن باشید که تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید را دریافت می کنید. بهترین راه برای دریافت این اطلاعات این است که مزایا و معایب مسواک های برقی و دستی را بسنجید. بیایید با مسواک برقی شروع کنیم.

مزایای مسواک برقی

دلایل متعددی وجود دارد که بسیاری از دندانپزشکان این مسواک ها را به مشتریان خود توصیه می کنند. اگر متوجه این مزایا شده اید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که روی مسواک برقی سرمایه گذاری کنید. برخی از مزایای داشتن مسواک برقی عبارتند از:

از بین بردن راحت تر پلاک ها

استفاده اسان تر برای افرادی که داری معلولیت هستتند

ضایعات کمتر

تایمرهای زمان دار

همچنین به تمیز کردن وسایل ارتودنسی مانند بریس کمک می کند.

معایب مسواک برقی

مشکل اصلی مسواک برقی قیمت است. آنها به طور قابل توجهی گرانتر از مسواک های دستی هستند که معمولاً بسته به مارک آنها در فروشگاه های معتبر از 2 میلیون تومان شروع میشود. به همین دلیل، بسیاری به خرید مسواک های دستی به دلیل مقرون به صرفه بودن آن ها ادامه می دهند.

مزایا و معایب مسواک های دستی چیست؟

در عصر فناوری، می‌توان به راحتی تصمیم گرفت روش های قدیمی انجام کارها را کنار گذاشت. با این حال، حتی اگربا مرور زمان  مسواک های برقی محبوب تر می شوند، این واقعیت را تغییر نمی دهد که مسواک های دستی هنوز محبوب هستند.

مزایای مسواک های دستی

به دلیل در دسترس بودن آنها، تقریباً در هر جایی می توانید آنها را خریداری کنید. علاوه بر این، قیمت انها کمتر از مسواک های برقی است و آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند. علاوه بر این، نیاز به شارژ باتری و برق ندارد که باعث دسترسی و سهولت آسان آن می شود.

معایب مسواک دستی؟

رایج ترین مشکل بسیاری از افراد با مسواک های دستی، تمایل به مسواک زدن بیش از حد خشن و محکم است. این امر می تواند منجر به خونریزی لثه شود که تجربه ناخوشایندی است. همچنین این مسئله وجود دارد که نمی دانیم به اندازه کافی برای مسواک زدن زمان میگذاریم یا خیر زیرا تایمر داخلی ندارید.

چگونه از هر مسواک به درستی استفاده می کنید؟

هر دو نوع مسواک اساساً هدف یکسانی دارند، اما درک نحوه عملکرد آنها مهم است. شما می خواهید مطمئن باشید که از مسواک های خود به درستی استفاده می کنید تا از آسیب دهانی جلوگیری کنید و بیشترین بهره را از مسواک خود ببرید.

استفاده صحیح از مسواک برقی

هنگام مسواک زدن دندان های خود با مسواک برقی، نیازی به فشار دادن سخت یا حتی استفاده از حرکات شستشو مانند مسواک دستی نیست. در عوض، شما به آرامی موهای مسواک را روی دندان‌ها و لثه‌هایتان می‌لغزانید و به مسواک اجازه می‌دهید تا خود به خود داندان های شما را تمیز کند . شما باید روی یک یا دو دندان در یک زمان تمرکز کنید و مطمئن شوید که کاملاً تمیز شده است و همه طرف ها – از جمله قسمت پشتی – دندان را مسواک زده اید .

معمولاً یک سنسور در داخل مسواک برقی های پیشرفته تر وجود دارد که با آلارم های مختلف از مسواک زدن بیش از حد سخت جلوگیری می کند و به شما نشان می‌دهد که ملایم‌تر باشید.

با استفاده از مسواک دستی، باید مطمئن شوید که فشار زیادی وارد نمی کنید. نشانه فشار بیش از حد می تواند خونریزی لثه یا درد باشد. اگر متوجه شدید که در حفظ مقدار مناسب فشار مشکل دارید، ممکن است وقت آن رسیده که به سراغ مسواک برقی بروید.

به چه نوع مسواک نیاز دارید؟

مسواک دستی برای چندین دهه مسواک رایج بین مردم بوده است و معمولاً برای بسیاری از ما مسواک آشناست. خیلی وقت‌ها تصمیم می‌گیرید که آیا از دستی به برقی تغییر دهید یا برعکس. به همین دلیل، ما باید در مورد دلایل اصلی که دندانپزشکان توصیه می کنند آن سوئیچ را انجام دهند، صحبت کنیم.

مسواک های برقی می توانند به جلوگیری از بیماری شدید لثه کمک کنند. علاوه بر این، برای کسانی که ممکن است بیماری لثه داشته باشند، مسواک برقی از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند. ما همچنین در مورد نیاز به مسواک برقی برای افرادی که ممکن است با مسواک زدن بیش از حد سخت مشکل دارند صحبت کنیم. این می تواند هر کسی باشد، اما در کودکان نوپا و کودکانی که ممکن است درک نکنند که چقدر فشار بر دندان نیاز است، شایع تر است. حسگرهای درون مسواک های برقی برای کمک به یادگیری این موضوع مفید هستند.

کودکان نوپا باید از چه نوع مسواک استفاده کنند؟

هنگامی که کودکان نوپا شروع به مسواک زدن می کنند، مهم است که آنها را تحت نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که آنها به درستی مسواک می زنند تا از ایجاد حفره و بیماری لثه جلوگیری شود. به همین دلیل، کودکان نوپا از هر نوع مسواک که سرشان اندازه مناسبی داشته باشد و با آن راحت تر باشند میتوانند استفاده کنند.

اما پیشنهاد میکنیم از مسواک برقی استفاده کنید تا کودک نوپا شما با آن بیشتر سرگرم شود تا به این ترتیب، آنها به صورت مداوم از آن استفاده کنند.

چه چیزی باید باعث شود مسواک دستی به برقی تعویض شود؟

بزرگترین عوامل تعیین کننده برای تغییر انواع مسواک، بیماری لثه و سایر مشکلات دهان و دندان است. توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری لثه از مسواک برقی برای تمیز کردن عمیق تر استفاده کنند. این تمیز کردن عمیق تر برای جلوگیری از تجمع بیماری های لثه مورد نیاز است.

چگونه در مورد مسواک خود تصمیم می گیرید؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام مسواک را ترجیح می دهید، بهتر است هر دو را امتحان کنید. وقت گذاشتن برای امتحان هر دو گزینه به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام یک را ترجیح می دهید. اگر هدف گرا هستید، متوجه تفاوت در ظاهر دندان های خود خواهید شد. از سوی دیگر، اگر بیشتر در مورد راحتی خود نگران هستید، باید ببینید که هر مسواک چه حسی دارد. صرف نظر از اینکه چه تصمیمی می گیرید، بسیار خوب است که سلامت دهان و دندان خود را جدی می گیرید.هنگام اتخاذ این تصمیمات، همیشه مهم است که با دندانپزشک خود در مورد افکار، نگرانی ها و سوالات خود مشورت کنید. آنها ممکن است توصیه های خود را بر اساس سلامت دهان و دندان شخصی شما داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از بیماران ممکن است بر اساس فاکتورهای مختلف بهداشتی دندانی که فقط دندانپزشک شما می داند، به نوع خاصی از مسواک نیاز داشته باشند. در صورت شک از دندانپزشک ما مشاوره بگیرید.

اگر هنوز درباره مسواک های برقی سوالی دارید میتوانید

برای مشاوره با دندانپزشکان ما نوبت ویزیت دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button