طبق تحقیقات ، حدود 36 درصد از بزرگسالان دچار ترس از دندانپزشکی هستند. و 12 درصد از این افراد از اضطراب بسیار شدید در دندانپزشکی رنج می برند. بنابراین، اگر این ترس شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بدانید که تنها نیستید.

اما نباید اجازه دهید این ترس مانع سلامت دندان های شما شود.

دندانپزشکان ما در درمان بیماران دارای استرس بسیار با تجربه هستند. علاوه بر این ، اگر از قبل ما را در جریان این استرس بگذارید و کاندیدای آرام بخشی باشید ، ما می توانیم برای شما یک جلسه  ویزیت و سپس انجام دندانپزشکی در نظر بگیریم. در این پروسه انجام دادن درمان دندانپزشکی برای شما تا حد امکان بدون استرس بوده و از لحظه ی ورود  تا زمانی که  مجموعه ما را ترک می کنید تجربه کنید راحت ترین دندانپزشکی را تجربه خواهید کرد.

مطمئن باشید که برای بهبود سلامت دهان و دندان خود هیچوقت دیر نیست، حتی اگر سال ها به دلیل فوبیای خود از مراجعه به دندانپزشک خودداری کرده باشید.

علل اضطراب دندانپزشکی، و راه های مقابله با آنها

اضطراب دندانپزشکی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. در اینجا برخی از علل رایج و چگونگی کمک به شما در راستای غلبه بر آنها، برای مراقبت از سلامت دندان ها آورده شده است.

ترس از درد: به راحتی می توان فهمید که ترس از درد در طول درمان دندانپزشکی در ذهن شما نفوذ کند و باعث میشود شما از انجام درمان خودداری کنید. اما دندانپزشک شما می تواند تمام اقدامات اولیه لازم را از جمله تجویز آنتی بیوتیک و مسکن برای تسکین هر گونه درد احتمالی انجام دهد. آنها همچنین می‌توانند تکنیک‌هایی را برای کمک به احساس آرامش به شما پیشنهاد دهند، مانند آرام‌بخشی، که می‌توانید در بخش زیر بیشتر در مورد آن بخوانید.

تجربیات قبلی:  ما می دانیم که تجربیات گذشته چگونه می تواند شما را نسبت به رویداد های آینده محتاط کند ، اما اگر تجربیات قبلی نا خوشایند از دندانپزشکی دارید لازم نیست اجازه دهید این تجربیات ناخوشایند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا شما احساس راحتی کنید. دندانپزشکان ما با آگاهی کامل و با تجربه فراوان در کنار شما هستند، بدین معنا که هر زمان که به ما مراجعه می کنید در امن ترین دستان ممکن هستید.

فوبیا از سوزن: اگر سوزن را دوست ندارید، باید از قبل با دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند از ژل های بی حس کننده برای به حداقل رساندن ناراحتی در طول تزریق استفاده کنند.

ترس از از دست دادن کنترل: فکر اینکه شخصی دستان خود را در دهان شما می گذارد و دندان های شما را تغییر می دهد در حالی که نمی توانید ببینید چه اتفاقی می افتد ، می تواند نگران کننده به نظر برسد. در مورد این نگرانی ها با دندانپزشک خود صحبت کنید، تا بتوانند راه هایی را برای کمک به شما پیشنهاد دهند که احساس راحتی کنید. به عنوان مثال ، دندانپزشک شما می تواند از طریق کارهایی که در هر مرحله انجام می دهند صحبت کند یا اگر می خواهید در طول درمان متوقف شوند و استراحت کنید ، راهکاری را ارائه می دهند.

اعتماد به نفس در لبخند : اگر مدتی و حتی سالها به دلیل اضطراب خود به دندانپزشک مراجعه نکرده اید-ممکن است نسبت به لبخند و دندان های خود احساس نا خوشایند یا خجالت داشته باشید.

هزینه درمان: نگرانی های مالی می تواند باعث استرس ناخواسته شود و ممکن است منجر به نادیده گرفتن درد یا ناراحتی دندان شود. با دندانپزشک خود در مورد گزینه های پرداخت صحبت کنید، شما تنها نیستید و طرح های متنوع پرداخت در هدی دنت میتوانید درمان مورد نظر خود را دریافت کنید.

تکنیک هایی برای کاهش اضطراب دندانپزشکی

برای کاهش اضطراب خود به کمک اضافی نیاز دارید؟ ما طیف وسیعی از گزینه ها را داریم که به شما کمک می کند تا ویزیت های دندانپزشکی شما آرام تر و آرامش بخش تر شود.

1 – استفاده از تکنیک های آرامش اعصاب شامل:

پخش موسیقی های آرام بخشحین درمان

برگزاری جلسات تمرین و معرفی با کارکنان

حساسیت زدایی نسبت به صدا های آزار دهنده مثل صدای مته (اصلاح رفتار)

2 – دریافت آرام بخش حین دندانپزشکی

آرام بخش در دندانپزشکی راهی برای ایجاد احساس راحتی بیشتر در طول درمان است. این امر شما را در شرایطی مانند یک بیهوشی عمومی قرار نمی دهد. در این حالت شما هنوز آگاه هستید و می توانید با دندانپزشک خود صحبت کنید. درعوض ، شما را به حالت بسیار آرام و آرام ، جایی که احساس ناراحتی و درد نمی کنید ، قرار می دهد.

3 – دریافت آرام بخشی داخل وریدی (IV): جایی که یک آرام بخش عمیق در داخل رگ شما تزریق می شود

4 – آرامبخش استنشاق: جایی که شما یک گاز آرام بخش را از طریق ماسک که دندانپزشک شما بر روی بینی و دهان شما قرار می دهد ، استنشاق می کنید.

لازم به ذکر است ، آرام بخشی فقط برای رویه های تهاجمی نیست. بلکه می‌توانید آن را برای روش‌های معمول‌تر مانند درمان های بهداشتی نیز استفاده کنید، مانند جایی که پزشک برای شما یک بروساژ و پولیش تجویز میکند تا اطمینان حاصل کند که دندان‌های شما کاملاً سالم هستند.

بسیاری از شیوه های ما آرامش حین دندانپزشکی را ارائه می دهند و می توانند شما را به یک روش مراقبت دندانپزشکی بویا سوق دهد.

بعد از آرامبخشی دندان چه اتفاقی می افتد؟

بعد از اینکه در آرامش درمان خود را به پایان رسانده اید ، در بخش ریکاوری استراحت می کنید تا اثرات آرامبخش ها از بین برود. سپس پزشک شما منتظر خواهد ماند تا اطمینان حاصل شود که قبل از ترخیص شما کاملاً بهبود یافته اید. توصیه می کنیم 24 ساعت بعد از آرام بخش رانندگی نکنید ، بنابراین باید با شخصی هماهنگ کنید تا شما را همراهی کند و به خانه ببرد .

شما می توانید در مورد نحوه عملکرد آرام بخشی با جزئیات بیشتر با رزرو قرار نوبت از دندانپزشکی هدی دنت در مورد مشکلات خود به صورت کامل بحث کنید. ما با خوشحالی به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می دهیم و به شما کمک می کنیم تا ذهن خود را راحت کنید.

ترس کودکان از دندانپزشک

کودکان همچنین ممکن است دچار اضطراب دندانپزشکی شوند. این مهم است که اگر از دندانپزشک عصبی هستید ، سعی می کنید این ترس را به فرزند خود نشان ندهید ، زیرا ممکن است اضطراب آنها را افزایش دهد.

اگر محیط آنها دارای احساس امنیت و آشنایی باشد ، به طور طبیعی به آن محیط اطمینان پیدا میکنند. بنابراین ، در دندانپزشکی هدی دنت  ، ما با شیوه های خود را سرگرم کننده از شما استقبال می کنیم.

چگونه در زمان دندانپزشکی صرفه جویی کنیم؟؟

توصیه می کنیم برای معاینه منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتواند سلامت دهان و دندان شما را به صورت مداوم بررسی کند. با توجه به اینکه در مرکز ما خدمات مورد نیاز دندانپزشکی از قبیل رادیولوژی نیز انجام میشود رفت و آمد شما به حداقل میرسد

با توجه به اینکه با دریافت روش های آرام بخشی همکاری شما برای انجام دندانپزشکی مطمئن به حداکثر میرسد درمان شما به خصوص تحت آرامبخشی وریدی در کمترین جلسات ممکن و در آرامبخشی کامل به یک جلسه کاهش پیدا میکند.

اگر در مورد مراجعه به دندانپزشک دچار اضطراب هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید و نگرانی های خود را به همکاران پذیرش ما بگویید. ما ابزار و تجربه ای داریم که به شما کمک می کنیم بر اضطراب خود غلبه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button